BERMONOLOG SEORANG DIRI

so.. tadi aku keluar sorang-sorang, nak melengkapkan keperluan sikit before aku off to kuantan tomorrow. macam biasa, aku masih setia dengan public transport and aku mane ade lesen lagi. oleh demikian, aku pun naik bas aircond panorama merah baru (baru la jugak kot) menuju ke melaka sentral dengan hasrat ke mydin. tapi one thing bas pano nih. stereo dia tak konstan sangat. since uncle driver tu tadi on sinar which heart and soul aku tak boleh masuk, aku pun buat mode pekak gune stereo aku sendiri :) aku amik seat belakang sekali sebab nak privasi. LOL. plus, tak ramai pon harini. and aku menikmati perjalananku bertemankan melodi give me everything tonight by pitbull. i'll missed everything dekat melaka. every places yang aku lalu tadi, every road and every stopped will kept in my mind.

once aku reached MC, aku gerak ke mydin. cuaca macam baik harini. so, aku bergerak dengan happynya. tibe tibe ade sorang budak jual perfume yang datang dari ceruk mana ntah, dia pergi calit perfume kat tangan aku TIBE-TIBE. pehhhhhh... aku dengan muka terkejutnya membiarkan tapi dalam hati, hanya Tuhan yang tahu. 

"kak, minyak wangi kak. tiada alkohol, minyak halal, kalis air, kalis api "
(kebende ntah dia explain ingrediants dia) 

"beli kak, murah jea, ade banyak perisa" 
(ok, aku hanya mereka-reka)

aku terus je jalan melepasi dia dengan membuat tanda thumbs up. aku seorang yang sopan sebenarnya. dia nak berniaga, tapi bukan macam nih. main calit jer. ingat aku nih roti dan dia nutella nak suka calit-calit. manusia, manusia. aku taknak bau sebab takut dia nak vodoo aku. xD

selepas membeli dan membeli, aku stop kat cool blog. kedai ayaq favourite aku. biar mahal, asal sedap. tapi kepercayaan aku tu harus dirombak semula bila dah smpai kuantan. setelah berurus niaga, aku pun gerak nak cucuk duit jap. ma pesan cucuk seratus. sampai, sampai alamak. ramainye lelaki nak cucuk duit. hmmm. takpalah. kita bukan nak merompak. since saiz aku yang kecik molek ni, diaorang macam meragui kehebatan aku mencucuk duit. ah, apa aku kisah. pandang lah aku. memang aku suka dipandang. 

TAK. 

dah dapat seratus, aku chow. tunggu bas nak balik rumah. dah janji. tak lama-lama kat luar.

aku terpandang seorang ibu nih. dia smoke. uff. aku memang pantang orang smoke. dan dia ada anak. point aku sekarang bukan sebab dia smoke ke, dia shisha ke, dia pipe ke, mencerut ke. aku attract dengan dia yang mengusap-usap anak dia sambil tangan kanan dia memegang cerut yang masih menyala. sambil tu dia puff puff. anak dia pun seems happy dengan mak dia. conclusion aku, doesnt matter how good or how bad mak kita, she will always be our mother. and aku tersenyum pandang diaorang. one thing aku suka buat dekat tempat public yang penuh dengan manusia macam situasi tadi, memerhati ragam mereka. seriously u'll learn somthing. thats why pandang dengan mata, hati, akal. dont judge orang tu senang-senang. okay, ini untuk diri aku sebenarnye. heee.

dah dalam bas aku masih lagi menikmati coolblog aku. dah bayar tambang, bas pon gerak. somtimes aku bayar half price je but somtimes aku tak bayar langsung. haha. aku dengan pakcik bas tu dah macam membe. main kenyit-kenyit mata pon dah faham. lol. kenyit mata mintak free aaaa xD then aku on stereo aku. pergi naik bas aircond, balik naik bas angin. orait la tu. dapat karok dengan bebas :) aku perasan uncle cina yang duduk bersebelahan dengan aku, tapi seat lain asik perhati je aku. takpelah. aku memang suka diperhatikan. 

TAK. 

dia tengok kasut aku. takkan minat jugak kot. dia teringin maybe sebab ramai jugak cakap kasut aku lawa. LOLOLOLOL. tapi aku biarkan. janji dia tak mintak coolblog aku.  

and again.. aku menikmati pemandangan terakhir aku sebelum bergerak ke kuantan. hotel grand con tempat buat hi-tea celebrate librarian senior. aku lalu jalan bendahara yang memang macam sardin sebab tuh jalan headin tu bandar. stadhuys yang tak pernah kering dengan mat salleh. victoria fountain yang sentiasa mengalirkn air pancut. MP dan DP tempat aku berfoya-foya dengan kawan-kawan. IJC and CIJ rumah kedua aku dulu-dulu. 

so, there it is. cerita perjalanan aku tadi. sekejap, tapi bermakna. 

goodbye melaka and hello kuantan :)






Comments