PUASA-ING DI KUANTAN

sudah hari kedua semua umat islam berpuasa and now, nak masuk hari ketiga dah. well, the difference puasa dekat sini (kuantan) and dekat rumah is OBVIOUSLY you gotta think of ways to get your juadah berbuka puasa. its not that hard actually, bawah tu banyak je warung jual lauk sodap sodap, kuih warna warni, price dia pon okay.. bazaar ramadhan ada je just you gotta walk and during puasa time, walking at such a distance is er.. tak beberapa nak best. sometimes malas gila nak jalan, tapi nak makan. haha. penyakit. due to dah terbiasa di spoon feed kat rumah and asrama. 

so far, banyak classes malam aku di cancel kan and.. will brought up on saturday morning. so, my weekends will not gonna be a fun fun thing anymore. but sokay. JIHAD WEH.. JIHADDD :D at least malam kau dapat rest and tak rushing turun naik tangga, kejar bas nak pergi classes kan. so, alhamdulillah :) plus, classes dah leisure gila. esp with sir aiman. haha. oshem oshem.

first , second day, i was unable so.. aku just duduk chill chill and tak begitu suffering. haha. not to say berpuasa nih suffering gila but yeah. u get what i mean kan. day one of puasa was okay as classes hanya satu and i get the fullest time spending time at home doing.. the normal stuff. wink wink. selamba badak je aku. haha. but hey, aku pandai pandai la cover. respect people bero, respect :D wuttodo, locker aku dah macam gudang makanan. LOLS. stock melebihi baju sampai berejam nak susun atur semula. heheh. bising, bising pon, aku makan jugak.
 theheee.

time berbuka paling syahdu. aku jarang pergi bazaar sebab mama selalu masak. papa tak suka sangat bazaar. kereta banyak, orang banyak, jamm banyak. aku tak pergi lagi bazaar so far kat sini. aku teringat rumah. SANGAT. every moment, aku tengok jam, nak dekat bukak puasa,  lagi aku teringat rumah. time itu la, mama akan panggil aku turun dua, tiga, empat kali tolong dia kat dapur. buat la apa patut sebab usually time tu aku akan duduk terperap kat bilik sebab dah lembik sangat. tak pun online. tak pun tidur. yeah, memang sadis. toksah nak dok euw euw kan aku. korang pon camtu jugak. huh. usually kitaorang buat ikan bakar. osem kan. pelbagai benda kami bakar selagi boleh. selagi papa tak bising but papa tak kan bising sebab.. dia pun nak actually. LOLS. ikan, sosej, ayam, daging burger.. u name it. kami akan bakar and makan nanti. hehe. the best moment time nak berbuka. kat situ aku belajar buat bara api dengan papa. dah siap, duduk kat meja makan.. dengan abang, rina, aisyah, kak long, ma and pa tunggu berbuka.. rebut rebut, kecoh gila. hmmmm.. 
#tahan nak nangis. sobs

but sini pun okay je. dengan kawan kawan semua. so yeah.. mana mana pun seronok nak berbuka but.. kita lagi rasa best bila surround with family. and im trying to keep up with amalan terawih yang aku selalu buat dekat melaka. i'm going through a new process of life. 
dah besar dah kan wani..

again, wishing semua semua lah.. selamat berpuasa and selamat bersahur :)  


Comments

anis farhanah said…
aWWWWW ngah nie..so true wat u said..dont 4get brator kt bkit piatu amek bubur lmbuk free:D..but i cant join coz kje an..cabarn baru ar kje tgh2 panas kliling org xpuase..siot btol..1st day aritu papa bwat ikn bakar..next day xde da..weekend nnt kot..mama da strt dessert dy yg mletop tue..pergh gemok aq haha..trawih slalu ad ecah ngn ko..skrg tkar dah..ad mama n rina..2nd day trawih ama trtggal kain..sumpah lawak..nseb bek ad kain surau huhu..thts all for 3 days puase..ad cter nnt aq update eh^^v