ALLAH.. HEAR MY PRAY

 ya Allah.. kau berikanlah kekuatan kepada hambamu untuk menerima qada dan qadarmu ini
berikanlah aku ketabahan, kesabaran dan kesyukuran untuk menghadapinya
kau berikanlah aku nikmat bersyukur atas kurniaan yang telah kau berikan ini
jangan biarkan aku terus kufur ya Allah
kau bantulah aku ya Allah..
sesungguhnya aku tidak berdaya Ya Allah
ya Allah, aku lemah..
sesunguhnya kau maha mengetahui, maha mendengar, maha penyayang dan maha berkuasa
kau lebih mengetahui apa yang tersirat di hati ini ya Allah..
aku hidup dan mati di atas ketetapanMu ya Allah
aku yakin akan pertolongan Mu YaAllah..
aku yakin akan perancanganMu kepada ku Ya Allah..
bantulah aku..
bantulah aku..
kau peliharalah diriku
kau peliharalah amalanku
kau peliharalah solatku
kau peliharalah akhlakku
berikanlah aku kekuatan mental,akal yang waras untuk menghadapi ini semua
kau permudahkanlah urusan ku di dunia ini ya Allah..
bantulah aku ya Allah..
amin, yarabbal alamin..

"Fainamaal usri yusron, inamaal usri yusron. 
Sesungguhnya setelah kesulitan pasti ada kemudahan"

Comments