MENERUSKAN PERJALANAN :)

bismillahirrahmanirrahim :)
yheloowwwwwwwwwwwww :)
hmmmm
aku tak tahu kenapa aku cakap alhamdulillah once i get the news.
not really I GET THE NEWS.
more on ownself effort. effort? haha.
if ure reading this, you know who you are..
probably ure reading this.
idk.
aku tulis untuk diri aku.
but sometimes, aku nak cakap.
but.. malu? bukan malu.
aku tau kau suka membaca. blog walking.
so, heres for you.


i'm happy for you. happy ke? haha. lol. errr.. shocking.. kot. ahhhhhh. simple. aku rasa nothing. but i know u'll find my replacement. one day. and the day has come and you seems happy with it. all i can do is smile and say "hey women, take care of him. take care. both of you." he's a great guy you see. yes, dia ada flaws. aku pun ada. all of us ada. but thats what make us, human. and we learn from it and make changes if it benefits us. ive said to him. be with whoever you want but remember, jaga kewajipan. and i pray, he'll get over it. and thank you to you. you make me like this. really, kau bagi aku kesedaran that nothing is permanent except, Him. i'm grateful. really. aku pernah merasa dengan dia, Allah itu maha adil and now.. its her turn. and who knows. this might be the last for him. and he'll be much much happier. insyaAllah. amin. i wont judge. i wont say anything. human rights kan. haha. apedahloyernimeraban. kuasa Allah. all we can say alhamdulillah. kita doa yang baik baik-teacher fadzilah


ketika manusia berpunya dan dipunya
aku menolak..
ketika manusia saling berkasih sayang
aku hanya memandang
yes, dia menunggu aku
aku tahu
yes, dia ingin kan satu hubungan yang valid
tapi aku cakap sabar
kerana.. aku takut..
jodoh itu janji Allah. kita sabar okay :)
syukur, dibuka kesedaran di usia begini.
aku harap berkekalan hingga akhir waktu.
benar, rasa sayang dan disayangi, 
rasa dihargai
rasa diteman dan ditemani ketika susah dan senang
perasaan yang indah i can say
tetapi, aku inginkan yang halal.
itu permintaan aku pada dia.
jodoh aku dengan sesiapa aku sudah tidak kisah.
dengan dia? dia or dia.
because im in the making to be a good person who protect her relation with her God and everyone around her.
cukuplah entry aku dekat previous post menceritakan segalanya.


aku taknak membebel macma ustazah.
aku tak try pun masuk ustazah pilihan -.-
even budak tweeter cakap aku layak and akan confirm menang. dehekkk.
because im not one.
but tak salah kalau nak cakap pasal kebenaran. pasal ilmu. ilmu Allah.
digalakkan.
bukan nak boost.
aku pun banyak copy paste sebab aku tengah belajar dan belajar.
ilmu agama aku pun takat kuku je..
tapi ilmu tak pernah ada limitation kan.. kena cari
sentiasa ada..
mengalir macam air.
kita nak taknak je and ilmu itu harus dikongsi :)


okayyyy done with this. 
tulis banyak banyak pun tak pernah puas
susah hebat BM ni
lolololol 
ok all the best zulfeqah aziz. you, yes you.
first time i quote u dekat sini.
and arif azmi, insyaAllah. lepas degree.
no, no master. hehe. insyaAllah. amin :)
or.. ada orang lain? haha
wallahualam. 


4.20am. 14.12.2011.
assalamualaikum :)


Allah S.W.T berfirman, "Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik." (an-Nur':26)

Itulah janji Allah S.W.T buat semua manusia. Seandainya kita menginginkan isteri atau suami yang baik, kita haruslah terlebih dahulu menjadi seorang yang baik. Tak mungkin seorang yang baik akan mendapatkan wanita  yang tidak baik atau sebaliknya. Seandainya anda masih meragui kalimah Ilahi, kalimah siapakah lagi yang tinggal untuk anda ikuti?


Comments