KUANTAN #14

SENTAP. yeah.
sentap.


suasana yang ceria tiba tiba jadi tegang.
semua orang berhenti bergurau. berbual. bergelak. adeke ayat tu?
senyum di muka tiba tiba hilang.
semua pandang dekat polis bantuan yang tiba tiba datang.
dia marah.
pftt. pembunuh suasana betul.
dia marah kot. 
kitorang buat banner while actually ada ceramah agama tengah on dekat bilik kuliah.

kenapa tak pergi dengar ceramah tapi buat banner?

aku dah lupa polis bantuan tu cakap apa lagi.
tapi serious. 
buat aku fikir. ada benarnya.
so, aku tak melenting. buat muka. but others,...
aku continue dengan kerja aku. 
tengah lukis word block.
tapi apa dia cakap aku dengar. 
betul. 
terasa gila.
kenapa aku dekat sini? sedangkan menghadiri majlis ilmu itu lagi dituntut.
betul, banner tu nak submit on monday. time dah suntuk.
but hey, Allah kan hebat. dia mesti bagi masa punye.
miracle can happen when it comes to Allah.
Allah can do anything without anything. ayat ustaz skolah rendah dulu.
macam mana la aku boleh utamakan kerja banner tu berbanding dengan majlis ilmu tu.
hina sangat diri aku masa tu..




hmmm. aku biar je polis tu membebel. buat ceramah agama.
jadi ustaz jemputan malam tu.
betul. others annoyed gila. dah label macam macam dekat dia.
tapi aku.. aku tak tahu nak marah ke tak
nak menyampah ke tak dengan dia.
sebab.. input dia cakap tu betul.
cara dia cakap lepas marah tu.
lain. lebih lembut. dia macam guna psychology.
siapa je nak dengar bila kau tengking tengking. naik suara.
just.. ada yang tak beberapa nak molek. sebab ada certain ayat dia memang fuhh. tak patut dicakapkan.



tak semestinya orang berilmu itu, apa dia cakap boleh pakai.
tak semestinya orang warak, dipanggil ustaz, dia sahaja yang layak berkata kata mengenai agama
tak semestinya yang hina itu, apa yang dia cakap hanya omong kosong.
tak semestinya dia polis bantuan, dia tak boleh bercakap pasal agama dengan kita semua.
that is so wrong weh. 
lihat apa yang dia cuba sampaikan. bukan lihat orang yang menyampaikan.




pengajaran untuk aku. dan insyaAllah untuk semua.
niat dia baik. 
tapi kalau dia ada cakap benda yang salah, tak beberapa nak masuk akal, dan mengikut rasional korang, takde masalah langsung tapi dia macam cari pasal, biarkanlah dia.
biar Allah yang judge dia
kita takpayah judge dia.
kita pun tak beberapa nak betul dan sedang memperbetulkan diri.
plus, dia orang tua. 
biarkanlah dia. 
sabar..


COMEL KAN. HAHA




panjangnye. haha. ok lah. assalamualaikum (:

Comments