KUANTAN #16

niat di hati nak update last night.
but due to mood swing yang sangat teruk, and aku menangis tanpa sebab semalam. -.-"
so yeah,
harini.


muet. muet. muet.
yeah. aku band3.
first, alhamdulillah.
ini jujur punya alhamdulillah.
ade pulak alhamdulillah yang jujur atau tak -.-
second, ape nak cakap dengan ma dengan pa?
third, aku text kak long dulu.
tengok dia gelakkan aku ke tak.
hueeeee.
berani dia gelakkan aku.


sedih?
tak sangat.
aku dah biasa dengan kegagalan.
perasaan bila aku tak dapat apa aku mahu.
bila orang tu tanya, orang ni tanya.
bila aku cakap alhamdulillah. tapi dalam hati..
senyuman pahit je yang aku beri.
perasaan cemburu.
perasaan bila Allah belum makbulkan doa aku.
jantung yang berdegup laju.
melihat kejayaan yang lain.
sekadar melihat.
tak perlu nak tengok jauh sangat.
dalam rumah, dalam family pun, aku dah rasa perasaan ini.
ramai yang pujuk. comfortkan aku. saying its okay., its okay. try again. 
especially from my parents.
but dalam hati?
hati mereka?
siapa tahu?
abaikan hati aku.




aku dah tak kisah kot apa perasaan aku.
aku dah immune.
yang utama sekarang, parents aku. kaklong. 
orang orang yang dah banyak tolong. 
banyak support. banyak bagi tips itu dan ini. banyak doa.
oh serious aku menangis sekarang.
menangis bukan sebab gagal.
tapi sebab aku let down orang sekeliling aku.
kenapa kau tak tahu nak jaga hati diaorang?
yang dah banyak memberi.
balasan aku?
tak seberapa.




sebab tu aku tak suka beritahu.
kecuali dengan parents. sebab diaorang akan tahu jugak last last. 
walau mereka lah orang yang paling aku nak jaga hati.
but dengan orang lain..
aku taknak.
aku tak suka orang simpati dekat aku.
idk why.
bukan aku sombong. berlakon kuat.
aku kuat menangis kot -.-"
tapi betul. itu aku.
teruk kan.
bila gagal, taknak share.
dah happy baru nak share.
kenapa nak share kegagalan? siapa je nak share kegagalan.
aku share dengan Allah lagi tenang. menangis.
Dia tempat aku bila gembira, Dia tempat aku bila sedih.
tapi aku perlukan orang lain jugak kadang kadang.
but i'll think twice. bukan twice. banyak banyak kali la jugak nak cerita ke tak.
dalam hati dah sentap, so plan lah strategi baru. 
lagi berfaedah.
but yeah. sometimes aku kalah.
and for those yang jadi my shoulder to cry on, thank you (:
thank you sebab tahan dengan aku. 




aku mintak, dengan kegagalan ini, aku tidak akan jauh dari Dia.
sungguh.
aku mintak sangat.
malah, aku jadi lebih dekat. rapat.
nikmat kegagalan. 
rezeki tu.
macam nikmat sakit. sakit, tapi benefit dia banyak. hapuskan dosa dosa kecil.
dosa kita kan berbakul bakul. berguni beguni. berkontena kontena.
dari nikmat kegagalan itu, datang kesedaran yang membuatkan kau terus melangkah.
aku just nak berfikiran baik pada rezeki Allah ni.
mungkin, bila aku dapat band 4, aku jadi riak. lupa diri. lupa nama. lupa no IC. 
tak strive for final sangat. sebab dah band 4.
aku kurang usaha.
siapa tahu.


so, Allah bagi aku band 3.
supaya aku tak jadi macam tu.
dia nak selamatkan aku.
macam macam boleh jadi.
walau kegagalan menimpa nimpa.
woah. sedih tau. sangat sedih.
aku buat, aku usaha, tapi hanya Allah yang tahu tentukan kebenaran, keikhlasan dalam usaha kau tu.
biarlah aku tak dapat di dunia.
tapi di akhirat, aku mahu yang itu.
looking forward dekat akhirat.
tapi yang duniawi pun mahu jaga (:


banyaknye aku tulis.
sejuk lah!
taknak mandi.
assalamualaikum.

benar, ini menguji keimanan aku.
yaAllah.. kau peliharalah iman ku.
amin

Comments