KUANTAN #18

sujud ku tak lama.
sesak nafas.
doa ku entah apa yang aku bicarakan.
air mata turun laju.
aku tewas dengan air mata sendiri
lencun.
yaAllah.. dugaan apakah kali ini..
sungguh aku tak berdaya..
aku gagal yaAllah..
gagal..
gagal menjadi hamba yang baik
anak yang baik
yang dapat menyempurnakan hasrat orang tua ku
yang dapat memberikan senyuman syukur
gagal menjadi yang terbaik untuk diri sendiri
ada saja hati yang akan terluka disebabkan aku
memalukan.
kenal orang seperti aku.


i look stupid now
i act stupid right now
aku menangis di atas sesuatu yang telah terjadi.
wajarkah?
itu yang aku mampu buat.
tapi esok.. lusa.. minggu depan..
benda tetap sama..
mana kata kata pujukan, semangat aku ketika orang lain jatuh tersungkur
mana kata kata itu?
hilang..
aku tak mampu nak berfikir apa apa
kecuali
kegagalan.
apakah kegagalan aku yang akan aku ceritakan kepada mereka
apakah kegagalan aku yang aku akan bawa pulang nanti
berbangga dengan kegagalan aku.


yaAllah..
apakah mungkin aku tak layak merasa kejayaan di dunia yaAllah
mungkin dosa ku banyak..
dan Kau membalasnya dengan cara ini
mungkin kah kebahagiaan ku di sana..?
kalau aku tahu janjiMu itu
tak akan aku menangis sekarang
tak akan aku menangis hiba
iman aku rapuh
sangat rapuh


i'm no longer that intelligent and beautiful person that you ever know before.
im no longer that person.
maybe, that wasn't even me..
just go..


berilah aku ketabahn
untuk menerima qada dan qadarMu
agar boleh tersenyum semula
maafkan aku semua.
aku gagal.
sekali lagi.



Comments