KUANTAN #31

whoa. banyaknye tulis. -.-"
belum lagi nak cerita pasal andalusia.
lol. its ADINUSA. ADI ialah yang utama in bahasa indonesia. NUSA ialah negara. but aku sebut ANDALUSIA. memang takde kaitan -.-" senang nak ingat. andalusia ni kem kepimpinan yang ada la unsur unsur islamic. best. seronok. bermanfaat. kesedaran. and kem ini selalu start dengan bacaan al-fatihah and 30 secs, pejam mata and niat baik2. end it with lillahitaa'ala. semuanya kerana Allah. amalan aku sekarang. sedang cuba (: kem ni buat aku lagi nak explore al-quran, menjadi ikhlas dalam semua perkara sebab ganjarannya, insyaAllah menjadi sangat berganda daripada sifat ikhlas kau tu. haha. tak pernah terfikir aku akan jadi macam ni. alhamdulillah. hati dah terbuka. usia dah meningkat. bila lagi pun kan? (: moga berpanjangan. amin.


and aku suka on the last day of this camp where we were reminded by bro ikram to perform solat. 5 waktu. paling basic. siapa cakap dah umur macam ni, hal hal solat tak payah nak ingat-ingatkan? tu pasal dalam islam ni saling ingat-mengingatkan. kita cepat lupa. lalai. leka. ape ape pun, camp ni memang beneficial habis. dunawi, ukhrawi. tak rugi. walau at first, aku tak suka. very teruk -.-"




. . . . . . . 

Comments