KUANTAN #35

otak aku sesak.
hati aku lemas.
penat.
letih.
yaAllah.
berilah kekuatan hingga ke akhir hari.
aku mohon yaAllah..
dia belajar.
aku pun belajar.
kami semua belajar yaAllah
bantulah kami yaAllah
kuatkan semangat kami..
gandakan usaha kami
jangan bagi kami berputus asa
jangan bagi kami malas
yakinlah akan segala usaha yang dicurahkan ini
segala pengorbanan ini
akan memberi ganjaran kelak.
setelah kami berusaha yaAllah
kau makbulkanlah doa kami
berilah kami ketenangan..
dan kejayaan di penghujung hari..
berkatilah usaha kami
air mata ini
penat jerih ini..
untuk kedua dua ibu bapa kami
dan kerana ilmuMU yang kami cari

aku risau sebab semua orang belajar..
aku pun belajar..  aku yakin dengan usahaku, insyaAllah
tapi penghujungnya
masih terumbang ambing
masih kabur
akhirnya aku berkata..
yaAllah. aku berserah padamu..

Comments