SENYUM

assalamualaikum.
peace be unto you and so the mercy of Allah and His blessings (:


bila dah balik, habis foundation, macam macam nak cakap, cerita.
hati aku masih terusik dengan apa yang berlaku.
terusik hingga susah aku nak tinggalkan rutin aku.
rutin bersama orang orang yang aku sayang.
bagai direntap kuat hubungan erat ini..
kami terpisah..
aku rasa kekok.
sunyi.
aku buka mata. aku dah tak nampak diaorang.
macam tragis je bunyi. hahaha.
kerisauan kalau tak dapat bersama bermain di kotak fikiran.
tak tahu kenapa..
jatuh, bangun, mereka yang tahu.
senyum, menangis, mereka yang pujuk.
lapar, dahaga, mereka hulur duit.
baik, buruk, mereka yang tegur.
mana aku nak jumpa lagi orang macam ni..
yang dulu tak pernah saling mengenali
bila berjalan memang tak kenal langsung..
tak memandang, bertegur..
tapi kini umpama keluarga besar
menangis bila nak berpisah
ukhwah yang sebenar.. aku alami, kini

perasaan yang indah daripada Pencipta..


alhamdulillah aku dapat merasa nikmat perpisahan ini..
ini satu nikmat..
sebab dia mengajar aku
tiada apa yang lebih kekal dan setia selain DIA



Comments