PAGI JUMAAT

kalau dia menjauh,
kau sabar..
kau rindu?
sabar..
benda dah tak sama sekarang
jarak dah bawak korang jauh
betul la dulu, dia ada cakap
dan ternyata, terjadi
tapi tak apalah. 
masa masa dulu digunakan sebaik mungkin :)
sebagai bekalan untuk diingati kala kita berada di kejauhan

dulu kita rapat
dulu kita mesra
sekarang dah lain
kerana kedudukan aku sekarang
dan kedudukan kau sekarang
lebih mudah untuk hanya memandang dari jauh
tiada kata
tiada salam
walau sebenarnya, banyak benda yang nak cakap
aku cemburu tengok orang orang yang dapat jumpa kau
yang dapat bersama kau
sebab aku tak dapat..
baca tweet korang buat aku sedih
sebab aku jauh..
dulu selalu je ada kau. ada aku.
sekarang, macam ada boundary
bukan macam..
memang ada.

kalau dengan kejauhan ini dapat jadikan aku sabar, maka berjauh lah kita.
kalau dengan ignorance ni dapat buat aku berfikir rasional, maka abaikan aku
kalau dengan diam dapat buat aku yakin, satu hari kita akan seperti dulu, teruskan diam
tapi kalau salah satu ini tidak terjadi, aku tahu.. aku tak pernah keseorangan.
aku tahu, akan ada pengganti

orang datang dan pergi, remember..?


bangun pagi. assalamualaikum. agak awal harini :) alhamdulillah.
 tidur yang tak beberapa nak lena. susah nak tidur sebenarnya. 
otak banyak merewang bila mata dikatup. sedar sedar, dah 2 jam rupanya.
 mata tertutup, tapi otak masih belum tidur. 
itulah aku. bila malam mula menunjukkan diri.

Comments