SAHABAT

panggilan dijawab. dengan seribu tanda tanya. ni telefon mesti ada hal ni. mungkin saja nak tanya khabar. salam diberi. suara macam sedih. menangis rupanya. kenapa ni. aku bertanya. masalah perasaan rupanya. hingga mengganggu keseronokan life di univ. haha. kebetulan aku terbaca sesuatu. memang Allah ingin tunjuk jalan padaku untuk membantunya. sungguh aku ingin. aku kasihan melihat kondisinya. aku hanya mampu mendengar semasa di telefon. jangan sedih kawan. jangan pernah rasa kesunyian. jangan pernah rasa jemu berdoa. yakin ada hikmah baik menunggu atas segala yang terjadi :) aku pun pernah mengalaminya. dan bacaan ini serupa dengan apa yang aku alami. bangun dari satu kejatuhan. tingkatkan diri. melangkah dengan senyuman. kuatkan diri. insyaAllah, kau akan bersyukur pada kejatuhan ini yang pernah kau tangisi suatu masa dahulu :) baca.

tulisan hilal asyraf. 
tak pernah puas :)

Comments