12/11/13

in the name of Allah the most gracious and ever merciful

yaAllah..
ingin saja aku serahkan diri ini sepenuhnya padaMu
sungguh..
melihat ini semua umpama satu yang tak pasti..
yaAllah.. aku mohon.. pulangkanlah kekuatan diri..
aku dahulu yang kering hatinya
sungguh kering hatinya
aku mohon pulangkanlah diri ku yang dahulu tetap pendirian
aku turunkan egoku dengan menulis ini
mencurahkan segala kefasikan ku
keaibanku
kebodohanku
Allah... ampunkan lah dosa ini yang banyak
dosa yang sesungguhnya mengetahui
tapi aku pekakakkan telinga, aku butakan mata
Allah.. bawa aku jauh dari sini..
mencari diri ini semula
yang kian hilang
yang kian tenggelam dan hanyut..
aku merangkak pada mu ya Allah..
aku mengesot padamu yaAllah..
pulangkanlah diri ini yang dahulu..
aku rindu diri ku yang dahulu
aku mengemis agar Kau lembutkan hati ini yang kian keras

tutupkanlah hati ini yaAllah
tutupkanlah yaAllah..
tutuplah hijab pada hati ini, mata ini, pada lidah ini...
aku sudah terpesong jauh.. aku ingin kembali