THE STRUGGLE

in the name of Allah the most gracious and ever merciful

the best thing about going home..
its not just about the cliche things (bed, free food, aircond, tv, maid, wifi obayoself)
but also.. the advises from ur parents.
muka penuh pengharapan diaorang dan kau dapat lihat sendiri
its like kau refresh balik apa pesanan diaorang, apa tujuan kau, apa yang kau SUDAH buat dan.. apa yang kau patut buat lepasni

Its good kita pernah hidup susah
Its good kita tak ada macam macam dalam hidup
Sebab dari situ kita soal diri. perlukah? mampukah?

Its good kita sedar masa, duit, disiplin, priority, sedar kemampuan diri, kemampuan family kau di mana dan kenal Tuhan
Supaya kau sedar "selama ni aku banyak bermimpi. hidup dengan penuh tak sedar diri"
Supaya kau sedar satu hari, kau pun akan ada anak dan macam ni lah nak cakap dengan anak how to survive dengan hidup yang sangat menekan
Dengan si anak yang masih tengah menyelak helaian hidup dia dan tengah cuba menyusun corak hidup yang asik salah dan salah letaknya. Terkandas.

Sebab hidup bukan macam empuk empuk, lembut lembut

Kadang kadang aku pun dibutakan dengan dunia
Pelbagai arah

Tapi bila balik ni, aku dapat apa yang aku mohon
Aku dapat kekuatan dari apa yang keluar dari mulut mereka
Hakikat hidup
Bahawa usaha tanpa jemu itu perlu
Hakikat hidup
Bahawa jangan ikut orang

Jadilah diri sendiri dan bersederhanalah dan bersyukurlah