definisi, pembawakan

in the name of Allah the most gracious and ever merciful

aku dimomokkan dengan percintaan yang pembawakan umpama sang budak budak
aku di tontonkan dengan pembawakan percintaan yang melemahkan
aku mengalaminya dan aku sakit.


mungkin cinta yang sebenar bukan terlalu asyik dan leka
bukan terlalu romantis dengan material
pengakuan secara kencang
masa diisi hanya dengannya
sabtu ahad rencana ke sana sini
rengek mu, rengek ku jua
aku tau kau tak tinggalkan aku
bukan dengan puisi2 cinta yang kau RT lepas fefeeling sendiri
mari letak nama masing di biodata sebagai bukti cinta
harus reply aku kerana aku pacar mu
jangan romantis sangat dengannya kerana aku cemburu
beritahu aku keberadaanmu, siapa di sebelah mu, di hadapan mu

di dalam hati mu siapa sebenarnya


ya.
cinta aku begitu dahulu
dari mata kasar, nampak manis. macam ada harapan.
tinggi menggunung.





tapi hakikat?



persetankan cinta yang penuh dengan false hope.
biar realistik.
jangan ke awan sangat.


aku bersyukur kau dan aku jauh sekarang.
jauh hati.
jauh jasad.
jauh harapan.

hey, aku sayang kau tahu.
sayang.
tapi skrg bukan masa nya.
dan mungkin masa tu tak akan ada.


tak reti nak fikir yang indah indah dah.




aku harap aku tak jumpa kau lagi.

aku harap lain kali aku dengar nama yang sama, bukan kau yang pertama aku ingat.

bukan benci.

tapi sebab kenangkan pembawakan diri yang macam perempuan gila, aku tak mahu dah.

mungkin aku tak pernah bersedia. hanya ikut intuitive.

mungkin aku akan amik anak angkat :)



haha.