new definition

in the name of Allah the most gracious and ever merciful

i'm attracted to him.
lama dah.
lama.
i'm attracted with his shyness and quietness.
dia tak luahkan tau. dia senyap je.
dia tak tweet anything pasal feelings, relationship goals ke, pasal relationship quotes ke.
pasal how-to-get-to-know-ur-crush/girlfriend/friendzoned ke hapa semua takde.
nothing.
dia tak gay la obviously.
cuma mungkin dia tak rasa nak expressed or have random thoughts about such things are necessary.
even if he has pun, dia tak tunjuk.
egs: a guy post on things related to perempuan, at least kita nampak la dia ada la talk about perempuan. or expression macam "i hope i cross your mind once in a while just so that I wont feel pathetic for thinking of you all the time" or "When I ask you something that I could Google it's because I like you and want to hear how you explain it"

nampak tak font lain? nampak sgt aku copy paste from someone else.
but th point is, he never has those things dkt social network dia. dia tak mcm typical guy lain yang angau meroyan or secretly have feelings tapi acah-senyap2-post-sebab-perempuan-tu-x-tau.
even if dia ada or tak ada feelings dkt perempuan yg dia minat pun, dia tak kan post.
maybe la.
sbb aku bukan ada dalam kepala hotak dia pun.

and that buat dia sgt menarik. hahaha. bodoh --"

as far as i know him, aku jelah yg dah dok break up here and there la, heart broken sampai ape la.
aku je.
dia masih.
macam tu.
not in any relationship.

dia lain. sangat.


tapi itu yang attract aku.
funny kan.
org yang tak show affection dia bagai nak rak la yang aku dok perati minat senyap2.
sebab apa tau?
sebab bila dgn dia, aku jadi malu sendiri.
dia tak macam aku la. semua kena tunjuk.
dia suka senyap2. tak payah pung pang nak get to know sgt sampai whatsapp 2,3 pagi constantly, nak dok tahu dia buat apa hari2, set a date, plan nak keluar together ke, nak berjanji tu la ni la.
tak.

kalau nak kata aku syok sendiri sbb itu mungkin tanda dia friendzoned aku and dia sbnrnya tak ada perasaan lgsg dkt aku, well.. be it.
aku terima weh.
serius.
sebab nak compare aku dgn dia, dia lagi org nak jadikan menantu. kahkah
and klau aku betul2 nak be his wife, mak dia aku fikir dulu. ayah dia. family dia and family aku.

and.. for me, happiness sebenar is when u involved ur mother and father and family semua and they both setuju, suka, then.. aku ok.

kalau x, let go.

so if aku syok sendiri pun, haha. takpe.
janji aku bkn pyebab dia hanyut.
angau.
cinta bertahun2 mcm aku, then break and my ex is happily la dida dida dgn perempuan lain. mehh.

takut.
sebab dia dah di bentuk mcm tu and aku x nak jd pyebab dia diganggu dgn gangguan aku. lol.
pdhal aku pun dah x nak bagi cinta brwjhkan dunia.
so aku pun senyap. walaupun aku ada confess.
senyap lps dah confess.
tak tanya apa. let time tells la konon.
sbb aku mmg jenis yg suka express.
if not tkdela blog ni. duh.


kau tau, nak jumpa lelaki yg dgr mak dia cakap.
berkebun la, memancing la, tanam pokok pisang la, bagi ayam itik makan la.
mmg mak dia yang dominen sepanjang kenal dia.
tanya kawan2 dia pun, mmg dia ckp dia anak yang taat dgn mak dia.

aku cair? haha
bukan cair weh.
bukan sebab tu sgt. biasalah kan dgr ckp mak.

the thing is, aku minat dia bukan sebab dia caring ke, dia sado ke, dia hantar aku sini sana ke, dia spend time dgn aku dr pg sampai mlmke, dia buat friends sekeliling aku rasa fishy pasal aku dgn dia, pasal jambang dia ke (sbb aku mmg suka org jambang. manis. LOL), pasal dia dah 4, 5 tahun kenal ke, pasal dia anak yang soleh ke, even pasal dia jadi imam for trawih ke, dia akan adakan masa untuk p masjid ka, dia pandai masak ke (yes, dia pandai masak drpd aku. zzz) NO. not even more than 50% benda2 tu yg attract aku.

penat lah weh. bosan nak bagi markah kau suka org tu sbb semua benda good good dia buat.
murah.
tak fikir panjang.


i see him as peneman yang boleh teman aku utk bwk bekal sampai akhirat.
and aku nak jd peneman dia sama2 ke sana.
dan aku nampak dia sama mcm ayah aku.

there.

sebab itu aku minat dia.
dan minat ni bukan untuk main main.
apatah lagi crush, skandal, kekasih gelap.
tak.
ini for real.
sebab tu aku taknak kacau dia dgn gangguan flirty and remeh tehmeh tahi tu.
aku takde nak show sgt. nak care sgt.
aku takde nak whatsapp beria seolah olah dgn dia je aku brckp luah2 semua.

tak.

sebab dia buat diri dia mahal.
dan dgn izin Allah, kalau Allah benarkan, aku pun nk 'mahal' kan cara ktorg berinteraksi, berkomunikasi, dan segala ber ber.

doa.
aku bukan doa nak dgn dia.
aku doa aku di datangi org yg yang baik baik.

hm.




panjang pulak.
ni lah dia.
kalau dah bottled up feelings.



and fyi, bila aku ckp dia bagus2 tu semua, sbnrnya, dia bukan jenis yg alim ke apa.
apatah lagi hafiz tahfiz. pakai serban ke apa.
bagi usah, khutbah punya people.
mana ada.
dia tahu apa yg dia kena jaga.
dia lepak je dgn aku, dgn kwn2 perempuan dia.
biasa.
benda kebiasaan yang budak baya2 aku buat.
cuma dia pun tetap berusaha nak balance kan dunia dan akhirat.
aku perasan itu.

dan aku suka usaha itu.
sebab dgn dunia skrrg, we never know.
we will never be able to find a perfect one.
tapi memadai lah ada usaha, ada perbuatan, ada kesedaran, itu bgi aku bermakna.