30 minutues.

in the name of Allah the most gracious and ever merciful

bila teringat,
Allah..
terasa Al-Quran saja ubat dia

sungguh la.
macam nak habiskan masa lbh banyak mngaji, baca terjemahan, highlight mana yang terkesan di hati dengan highlighter biru

aku tau kau dah ada pengganti aku
aku tau kau tengah berseronok

jujur aku rasa kosong kdg2.
teringat
tertanya tanya
tapi aku padam delete tolak tepi segala probability indah indah
sebab kau sudah lepas
kau sudah meriah
dan akan meriah lagi dengan yang indah indah
dengan yang cantik cantik lawa lawa

dan aku
cukuplah keluarga, Tuhan, muhasabah diri sbb sedar..
sedar hidup bukan selalu nak ada momen macam 20's
young free and wild

aku sudah lalui dan cukup

berpijak di bumi nyata. di kaki sendiri.

aku berseronok dengan sederhana.
minima.
sebab aku takut aku hanyut leka lepas tenggelam
mcm dulu
masa aku dgn kau.


aku punya cinta
aku punya hati
tapi aku diamkan
aku lari dari sang selepas kau
kerana aku khuatir
ini nafsu atau...

maka aku kata sabar diri
sabar...

"Dan sungguh, kelak Tuhanmu pasti memberikan karunia-Nya kepadamu, sehingga engkau menjadi puas". 
(Adh Dhuha: 5)
"Dan bersabarlah menunggu ketetapan Tuhanmu, karena sesungguhnya engkau berada dalam pengawasan Kami..." (Ath Thur: 48)

tetapkan pendirian
tetapkan akal

jangan cemburu dengan orang2 macam ni
jangan sikit pun cemburu dyorg dah move on, dyorg parents banyak duit, dyorg boleh makan kedai yang mahal2, memang life macam hipster, punya kereta, bebas, boleh janji sana sini, orang suka, orang seronok, orang mahu..

tak apa wani
kesat air mata
bulatkan tekad
kejar cita cita
hargai. hargai apa ada.

sebab
kita nak menuju Allah yg satu kan
jangan melampau sangat dgn dunia ni
kecuali untuk bekalan sana.
melampau lah kau



you'll get over your ex