Hej!

1st Nov harini. Post pertama setelah sekian lama. Aku sebenarnya stuck dengan apa yang sedang terjadi dengan apa yang aku nak recap setelah sekian lama.

Bagi aku recap dulu. Sebab itu yang selayaknya. Simpan sini supaya 5,6 tahun akan datang aku boleh baca. Macam post dulu dulu. Since 2011. 

Sekarang aku kerja di IKEA Damansara. Dah setahun 11 bulan. Nak genap 2 tahun dah. Lepas kerja dkt Agility, aku resign untuk IKEA. Duduk masih di Shah Alam. Bidang masih sama Transportation. I couldn't be much happier sebab dulu pernah datang interview untuk internship. Tapi tak dapat. Fast forward, tahun 2019 dapat jadi coworker permanent. Aku tak tahu what will come next, Singapore kah? tapi aku layan je sekarang Malaysia. Focus apa depan mata. Yang tak pasti, biarkan dulu. Ada la rezeki nanti bila dah bersedia. Total working years dah 5 tahun 1 bulan. Tak sangka lama dah.

Aku dah beli kereta. My very first car tahun 2020. Cukup lah untuk tampung bulanan siap maintenance, fuel, toll monthly. Aku hargai apa yang ada sebab dating dari duit sendiri. Merasa ribu ribu habis untuk sesuatu yang penting. Tak ada kereta, tak kerja. Oh bukan. Tak kerja, tak ada kereta. Siapa nak bayar bulan bulan kereta tu kalau bukan kerja.

Rumah? hmm ada la tu satu dekat Melaka. Tu pun tak fikir nak buat apa lagi. Biar dulu.

Dah ada anak buah sekarang. Muadz. Coming lagi sorang. Girl. Syukur.

Farina SPM, Imran degree di UPM, Aisyah dah kerja. 

Papa sekarang kerja dekat Putrajaya. Menghitung tahun untuk pencen. Same goes to mama. InsyaAllah pindah Putrajaya tahun depan. Last pindah to Ipoh.

Ouh Ipoh. Rumah mama dah siap. Finally. Rumah terakhir untuk kami semua.

Wan dah meninggal. Wan sakit tua. Lama tak datang kubur dia. Kuala Pilah pun sama. Lama tak balik dah. Nantilah aku balik ziarah kubur atuk dengan wan. Sekarang nak keluar jauh jauh pun tak mengizinkan. Semoga ada kesempatan.

Aku dah bertunang. Baru 3 bulan. 8.8.2020 Tarikh bertunang. Buat dekat Ipoh. Macam macam dalam kepala nak Kawin ni. Tak apa lah. Kita buat satu satu. Sekarang dekat Melaka. WFH. Spend masa dengan family sebelum bernikah. InsyaAllah tahun depan perancangannya. Doa doa kan lah yang baik baik. Bila dah berumur ni, aku nak gesa gesa pun, keputusan bukan libatkan tiga orang, empat orang. Ramai. So, aku just nak be calm but at the same time make a list what need to be done. Financially especially. Dengan siapa bertunang? haha. Iman.





Rindu nak blog. Tu pasal track balik email login sebab sumpah memang tak save. Jumpa gambar gambar lama, video video lama. Semoga bersambung lah lagi blog ni beberapa tahun akan datang. Here some photos untuk simpanan.





Comments